Education, Technology and Aging

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Authors

  • Thomás André Vendrame Rodrigues Faculdade de Ciências Humanas e Sociais - FCHS - UNESP/FRANCA-SP
  • Camila Barbosa Vieira Doutoranda em Serviço Social pela Faculdade de Ciências Humanas e Sociais - UNESP FRANCA.
  • Maria José de Oliveira Lima Professora Doutora em Serviço Social na Faculdade de Ciências Humanas e Sociais - UNESP/FRANCA-SP
  • Nanci Soares Professora Doutora em Serviço Social na Faculdade de Ciências Humanas e Sociais - UNESP/FRANCA-SP

Keywords:

Aging, Technology, Education, Society, Social Work

Abstract

Abstract

This article consists of a theoretical essay, which used the most random bibliographic and documentary sources, in order to understand the associations between the themes: aging, education, technology and their impacts on society. To give depth and criticality to the themes, historical-dialectical materialism was used. Since, a phenomenon cannot be understood in isolation from the conjuncture and its complexity

Author Biographies

Thomás André Vendrame Rodrigues, Faculdade de Ciências Humanas e Sociais - FCHS - UNESP/FRANCA-SP

Mestrando em Serviço Social. Faculdade de Ciências Humanas e Sociais (Unesp).

Camila Barbosa Vieira, Doutoranda em Serviço Social pela Faculdade de Ciências Humanas e Sociais - UNESP FRANCA.

Doutoranda em Serviço Social.Faculdade de Ciências Humanas e Sociais (Unesp).

Maria José de Oliveira Lima, Professora Doutora em Serviço Social na Faculdade de Ciências Humanas e Sociais - UNESP/FRANCA-SP

Doutora em Serviço Social.Faculdade de Ciências Humanas e Sociais (Unesp).

Nanci Soares, Professora Doutora em Serviço Social na Faculdade de Ciências Humanas e Sociais - UNESP/FRANCA-SP

Doutora em Serviço Social.Faculdade de Ciências Humanas e Sociais (Unesp).

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Published

2023-12-31

How to Cite

Vendrame Rodrigues, T. A., Barbosa Vieira, C., de Oliveira Lima, M. J., & Soares, N. (2023). Education, Technology and Aging: Views that Intersect. Revista Científica Foz, 6(2), 16. Retrieved from https://revista.ivc.br/index.php/revistafoz/article/view/274